25 Aralık 2011 Pazar

Yeşil kartlılara önemli uyarı



Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı Fatih Acar, yeşil kart kullanıcılarına önemli bir uyarı yaptı.


Yeni yıldan itibaren vize tarihi biten yeşil kartların gelir durumuna göre prim ödeyeceklerini söyleyen Acar, 2012 yılı içinde vize tarihi biten yeşil kartların 1 ay içinde gelir testine başvuru mecburiyeti bulunduğunu açıkladı.

GELİR TESTİ YAPTIRMAYANLAR ASGARİ ÜCRETİN 2 KATI ÜZERİNDEN PRİM ÖDEYECEKLER

Acar, gelir testi yapmayanların asgari ücretin iki katı üzerinden prim ödemek zorunda kalacağını söyledi. Bu rakam aile bireyleri başına 100 liradan fazla prim yatırma anlamına gelecek. SGK Başkanı Acar, Kurum binasında yaptığı basın toplantısında yeşil kartlılarla ilgili önemli açıklamalar yaptı.

1 OCAK'TAN İTİBAREN SGK ÇATISI ALTINA GİRECEKLER

"Yeşil kartlılarımız hiç endişe etmesin onları mağdur edecek uygulama söz konusu olmayacak" diyen Acar, 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren 9.1 milyon yeşil kartlı kişinin genel sağlık sigortalısı olarak SGK çatısı altına gireceklerini belirtti.
Yeşil kartlılar, tutuklu ve hükümlüler, er erbaş ve yedek subay ile banka sandıklarının SGK'ya aktarılmasıyla 74 milyon vatandaşın GSS çatısı altına girmiş olacağına dile getiren Acar, yeşil kartlıların vize süreleri dolana kadar yine aynı şekilde sağlık imkanlarından yararlanmaya devam edeceklerini belirtti.
Acar'ın verdiği bilgiye göre vize süreleri dolan yeşil kartlılar Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bünyesindeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları'na gidecekler. Gelir testi yapılacak. Sosyal Yardım Bilgi Sistemi adı altında sistem var. Puanlama formülü adı altında 13 kurumdan 28 sorgulama yapmak suretiyle yeşil kart alıp almayacağı kontrol edilecek. Sorgulamalar 3'er aylık dönemlerde otomatik olarak devam edecek. Sorgulama sonunda kişilerin gelir düzeyleri asgari ücretin 3'te 1'inden az ise sağlık hizmetlerinden ücretsiz almaya devam edecekler. Bir hanede 4 kişi varsa bu 4 kişinin elde ettiği gelir toplanacak 4'e bölünecek. Çıkan rakam asgari ücretin 279 liradan az ise sağlık hizmetlerinden yararlanmaya devam edecekler. 279 liranın üzerinde ise 34 lira ödeyecek. Asgari ücretin iki katı üzerindeyse 100 lira ödeyecek.

HERKES TESCİL ALTINA GİRECEK

Vatandaşların gelir testi sonucuna göre prim ödemek zorunda olduklarını belirten Acar, vakıflara müracaat edip gelir testini yaptırmazlarsa asgari ücretin 2 katı üzerinden prim ödemek zorunda kalacaklarını aktardı. Acar, "Yeşil kartlı ve 1 milyon 700 bin kişinin 1 ocak tarihini özellikle takip etmesini önemsiyoruz. Herkes tescil altına girmiş olacak. Gelir düzeylerine göre sağlık imkanlarından yararlanmaya devam edecek. Yeşil kartlılarla ilgili sorun yok ama örneğin Mayıs 2012'de vizesi dolmuşsa SYDV'ye giderek SOYBİS üzerinden tarama yapmazsa geleri asgari ücretin iki katı şeklinde algılanacak." dedi.
Ölen sigortalılar üzerinden yersiz sağlık yardımları da tarihe karışacağını dile getiren Başkan Acar, "Öldüğünü bizim sistem görmediği için hak etmeyenler sağlık hizmeti alıyordu. MERNİS üzerinden kontrol edebilecek. Programlar birbirini kontrol edemediği için bir kişi birden fazla kişi üzerinden sağlık hizmeti alabiliyordu." şeklinde konuştu.

1 MİLYON 700 BİN KİŞİYE MEKTUP

Herhangi bir sağlık kaydı olmayan 1 milyon 700 bin kişiye mektup hazırladıklarını ve genel sağlık sigortası için gelir testine davet edildiğini söyleyen Acar, "1 milyon 700 bin kişiye mektup göndermek suretiyle hak ve yükümlülüklerini hatırlatacağız. Bir kısmı özel sigortalı olabilir, bir kısmı yeşilkarta müracaat edememiş kişi de olabilir. Ocak ayı içinde kişilere mektup göndererek mükellefiyetlerini hatırlatacağız." değerlendirmesi yaptı.

Yeşil kart SGK’ya geçecek, genel sağlık 74 milyonu kapsayacak





SGK Başkanı Fatih Acar, 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren 9.1 milyon yeşil kartlının genel sağlık sigortalısı olarak SGK’nın bünyesine katılacağını söyledi.


5510 sayılı Kanun’un norm ve standart birliğinin sağlanmasının amaçladığını anlatan Acar, yasayla ayrıca nüfusun tamamının genel sağlık sigortası uygulamasına geçirilmesinin hedeflendiğini belirtti. Acar, “74 milyon insanımız genel sağlık sigortası şemsiyesi altına girmiş olacak. Bu, insanlar doğar doğmaz devletin sağlık şemsiyesi altına girmiş demektir” dedi.

Genel sağlık sigortası

SGK Başkanlığında, Sosyal Güvenlik Denetmen Yardımcılığı sınavında başarılı olan adayların atama tercihlerinin alındığı tören düzenlendi. Törende konuşan Fatih Acar, Türkiye’de 62.9 milyon kişinin bugün itibariyle sosyal güvenlik kapsamında olduğuna işaret ederek, bunların SSK, Bağkur ve Emekli Sandığı mensuplarıyla bakmakla yükümlü olduğu kişiler olduğunu dile getirdi. 1 Ocak 2012’den itibaren yeşil kartlıların da SGK’ya geçmesiyle toplam 72 milyon kişinin genel sağlık sigortası şemsiyesi altına alınacağına dikkati çeken Acar, yeşil kartlılar arasında yaşlılık aylığı alan 1 milyon 342 bin kişiyle geçici köy korucusu olan 74 bin 159 kişinin de yer aldığını belirtti. Acar, “Burada kapsam dışı olan bir kesim var, 127 bin tutuklu ve hükümlü, 650 bin er, erbaş ve yedek subay ile banka sandıkları. İnşallah bunlar da 2013 yılında kuruma devredilecek ve kurum 74 milyonu genel sağlık sigortası bünyesine almış olacak” diye konuştu.

Endişeye gerek yok

Acar, yeşil kartlıların endişe etmesini gerektirecek bir durum bulunmadığını vurgulayarak, onları mağdur edecek bir uygulamanın söz konusu olmayacağını söyledi. Yeşil kartlıların Sağlık Bakanlığı’ndaki bütçesinin 1 Ocak’ta SGK’ya devredileceğini anlatan Acar, 1 yıllık vize süreleri doluncaya kadar aynı şekilde sağlık imkanlarından yararlanmaya devam edeceklerini bildirdi. Acar, şunları söyledi: “Şimdi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bünyesindeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına gidecekler. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, gelir testini yapacak. Gelir testi, Sosyal Yardım Bilgi Sistemi (SOYBİS) kapsamında ve puanlama formülüyle yapılacak. 13 kurumdan 28 sorgulama yapılarak bir kişinin yeşil kart alma hakkını elde edip etmediği anlaşılacak. Nüfustan, TÜİK’ten, SGK’dan online ile bilgiler alınacak, tapu kayıtlarına bakılacak.”

Gelir testi yapılacak

Bu sorgulamaların 3’er aylık dönemler halinde otomatik olarak, kişilerin müracaatına gerek kalmaksızın yapılacağını kaydeden Acar, şöyle konuştu: “Bu sorgulama sonucunda gelir düzeyi asgari ücretin üçte birinden az olduğu tespit edilen kişiler, primleri devlet tarafından ödenerek, sağlık hizmetlerinden yararlanmaya devam edecekler. Hane halkı kavramı çok önemli. Bir hanede 4 kişi varsa bu 4 kişinin elde ettiği gelir toplanarak 4’e bölünecek. Çıkan rakam asgari ücretin 3’te birinden azsa devlet primi ödeyecek ve bu kişiler sağlık imkanlarından yararlanmaya devam edecekler.”

SGK’ya başvurup gelir testi yaptırın

FATİH Acar, Türkiye’de SSK, Bağkur, Emekli Sandığı ve yeşil kart uygulaması kapsamında olmayan, yani herhangi bir şekilde sisteme kayıtlı olmayan 1 milyon 700 bin kişi bulunduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti: “Sisteme kayıtlı olmayan 1.7 milyon kişi 1 Ocak’tan itibaren tescil işlemini yaptırmak zorundalar. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına müracaat ederek gelir testine göre prim ödemek zorundalar. Eğer SGK’ya müracaat etmezlerse asgari ücretin iki katından fazla geliri olduğu kabul edilecek ve buna göre prim ödeme zorunluluğu geliyor. ”

Sigortalı öldüyse tespit edilecek

SGK Başkanı Fatih Acar, Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi’ni (SPAS) 2012 yılının ilk çeyreğinde hayata geçirmeyi planladıklarını söyledi. Sistem sayesinde tescil işlemlerinin il veya merkez müdürlüklerine gitmeye gerek kalmadan otomatik olarak bilgisayar kanalıyla yapılacağını anlatan Acar, şöyle devam etti: “Ölen sigortalılar üzerinden yersiz olarak sağlık ödemesi söz konusuydu. Kişinin öldüğünü sistem göremediği için sağlık yardımı yapmaya devam ediyorduk. Şimdi bu sistemle MERNİS’ten kayıtlar alınacak ve böyle bir sorun olmayacak.”

Özel hastanelerle sözleşme yeniledik
SGK Başkanı Fatih Acar, özel hastanelerden hizmet aldıklarını hatırlatarak, son 2-3 yıldır bu konuda ciddi sıkıntılar yaşandığını ifade etti. Bu sıkıntıları ortadan kaldırmak açısından özel hastanelerle yapılan sözleşmeleri hastaların hukukunu koruyacak şekilde tamamen yenilediklerini ifade eden Acar, “1 Ocak 2012‘den itibaren yeni sözleşmeyle hizmet vereceğiz” dedi.

Hastane borçlarına yeni düzenleme geldi




Sağlık Bakanlığı, “sosyal güvenceden yararlanamayan vatandaşların hastanelere olan borçlarının silineceğini” bildirdi. Sosyal güvencesi olmayanlardan Sağlık Bakanlığı hastanelerine 250 liradan az olan borçları silinecek, 250 liradan fazla ise borcunun yarısını ödemeleri halinde kalan borç silinecek

Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, 6 Nisan 2011 tarihli ve 6225 sayılı Kanunla 209 sayılı Kanuna eklenen geçici 5. madde uyarınca, üniversite hastaneleri dahil kamu hastanelerinde vefat edenlerden ödeme gücü bulunmayanların 26 Nisan 2011 tarihine kadar olan tedavi borçlarının silinmesinin öngörüldüğü belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Ayrıca, KKTC vatandaşlarının Bakanlığımız hastanelerine 31 Aralık 2010 tarihine kadar olan tedavi borçlarının silinmesi; sosyal güvenceden herhangi bir şekilde yararlanamayan vatandaşlardan 31 Aralık 2010 tarihi itibariyle Bakanlığımız hastanelerine 250 TL altında tedavi borcu bulunanların bu borçlarının (faiz ve mahkeme masrafları dahil) silinmesi ve sosyal güvenceden herhangi bir şekilde yararlanamayan vatandaşlardan 31 Aralık 2010 tarihi itibariyle Bakanlığımız hastanelerine 250 TL üstünde tedavi borcu bulunanların söz konusu bu borcun yüzde 50'sini bir defada veya taksitle (26.04.2012 tarihine kadar) ödemeleri durumunda kalan borçlarının (faiz ve mahkeme masrafları dahil) silinmesi öngörülmüştür.

Bu kapsamda 23 Aralık 2011 tarihi itibariyle; hastanede vefat edenlerden tedavi borcu olup Sosyal Yardım Bilgi Sistemine (SOYBİS) göre ödeme gücü bulunmadığı anlaşılan 3.018.984 adet dosyanın, toplam 124.373.470 TL borcu silinmiştir.

Ayrıca kamu hastanelerinde (üniversite hastaneleri dahil) vefat edenlerden SOYBİS'e göre ödeme gücü bulunmayanların tedavi giderleri, 01.01.2011 tarihinden geçerli olmak üzere ücretsiz hale getirilmiştir.”



A.A

24 Aralık 2011 Cumartesi

9.1 milyon yeşil kartlıyı ilgilendiren haber







Ne sigorta ne de yeşil kartı olan 1.7 milyon kişiye son çağrı. 1 ay içinde Sosyal Güvenlik Kurumu’na başvurmazlar ise aylık gelirinin asgari ücretin iki katı olduğu kabul edilecek. Her ay 200 TL prim ödemeleri gerekecek. 9.1 milyon kişinin kullandığı ‘yeşilkartlı’ ifadesi tarih olacak. Yerine 60-C-1 ifadesi gelecek.



Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı Fatih Acar, kuruma alınan 400 denetmen yardımcısının kura çekim töreninde yeşil kartlıların SGK’ye devri ve genel sağlık sigortası uygulaması hakkında bilgi verdi. 1 Ocak 2012’den itibaren 9.1 milyon yeşil kartlının ‘genel sağlık sigortalısı’ olarak tescil edileceğini söyledi. Acar, yeşilkart ifadesinin kalkacağını, bunun yerine artık 5510 sayılı Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 60. maddesi, c-1 fıkrası hükmünün geçerli olacağını vurguladı.



HAK KAYBI YOK AMA

Acar, 1 Ocak’tan itibaren yeşilkartlıların mevcut tüm haklarının aynen devam edeceğini, endişe etmelerini gerektirecek bir durum olmadığını duyurdu. Ancak Acar, vize süresi sona eren yeşilkartlının, 1 ay içinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına başvurarak gelir testi yaptırmaları gerektiğinin altını çizdi. Acar, bu testin 13 kurumdan 28 ayrı parametre üzerinden sorgulama yapacağını belirterek, “Bu teste göre yeşilkartı hak edip etmediği ortaya çıkacak. Burada hane halkı kavramı önemli. Hanede 4 kişi varsa. 4 kişinin geliri toplanıp 4’e bölünecek. Çıkan rakam asgari ücretin üçte birinden az ise 33 liralık primini devlet ödeyecek” dedi. Acar, bu sorgulamaların 3 ayda bir otomatik olarak yapılacağını da belirtti.



Acar, yeşilkartlıların mevcut sistemde üniversite hastaneleri veya özel hastaneye gitmelerinin sevke bağlı olduğunu vurgulayarak, yeni dönemde de bu şartın devam edeceğini söyledi.




GELİRE GÖRE PRİM ÖDEYECEK

Gelir testinin sonucu ise yeşilkartlının ödeyeceği primi belirleyecek. Buna göre aylık geliri brüt asgari ücretin üçte birinden az olanların sağlık primini devlet ödeyecek.

Geliri asgari ücretin üçte biri ile asgari ücret arasında olanlar, aylık 33 lira 48 kr. Aylık prim ödeyerek sağlık hizmetlerinden yararlanabilecekler.

Geliri asgari ücret ile asgari ücretin iki katına kadar olanlar ise aylık 100.44 lira;
Geliri asgari ücretin iki katından fazla olanlar da 201 lira aylık prim ödeyecekler.

1.7 MİLYON KİŞİYE SON ÇAĞRI

Başkan Acar, 1 Ocak 2012’den itibaren nüfusun tamamının genel sağlık sigortası kapsamına alınacağını söyledi. “İnsanlar doğar doğmaz devletin sağlık şemsiyesi altına girmiş olacak” diyen Acar, halen 63 milyon kişinin  SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı  kişileri olduğunu anımsattı. Yeşilkartlıların dahil edilmesiyle 72 milyona ulaşacağını belirtti.

Ancak Acar, hiçbir şekilde sistemi kayıtla olmayan 1 milyon 700 bin kişi bulunduğunu açıkladı. Bu kişilerin 1 Ocak 2012’den itibaren SGK’ye tescil yaptırmaları gerektiğinin altını çizdi. Ayrıca Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına başvurmaları gerektiğini belirterek, “1 ay içinde başvuru yapmazlar ise asgari ücretin 2 katından fazla gelirleri olduğu varsayılarak, sağlık hizmetlerinden yararlanmaları için aylık 200 lira prim ödeyecekler” dedi.



1 Ocak’ta herkesin kayıt altına alınacağını tekrarlayan Acar, 1 milyon 700 bin kişiye mektup göndereceklerini duyurdu. Acar, “PTT ile anlaşma yapıyoruz. Kendilerine göndereceğimiz mektupta hak ve yükümlülüklerini hatırlatacağız” dedi. Acar, bu kişilerin bir kısmının özel sigortalı olabileceğini, bir kısmının da yoksul olmalarına karşın yeşil karta başvurmamış kişiler olabileceğini söyledi.

ayalp@hurriyet.com.tr

http://www.hurriyet.com.tr/

19 Aralık 2011 Pazartesi

Ülker Sports Arena’nın kombine satışları başlıyor


Ülker Sports Arena’nın kombine satışları başlıyor


Fenerbahçe Ülker Basketbol Takımı’nın maçlarını yapacağı, Fenerbahçe Uluslararası Spor Kompleksi Ülker Sports Arena’nın kombine biletleri 22 Aralık Perşembe gününden itibaren satışa sunulacak.

Fenerbahçe Kulübü’nden yapılan açıklamaya göre, yarım sezon ve 1,5 sezonluk olarak satılacak kombinelerin fiyatları 150 lira ile 8 bin 750 lira arasında değişen fiyatlarda taraftarlara sunulacak.

Kombine biletler, VIP saha kenarı, VIP, 1’inci, 2’nci, 3’üncü ve 4’üncü kategori olmak üzere toplam altı kategoride satışa çıkarılacak.

2010-2011 sezon kombine kart sahiplerine 22 ve 23 Aralık günlerinde yapılacak ön satışların ardından, 24 ve 25 Aralık tarihlerinde Premium Fenerbahçe Kart sahipleri ve Fenerbahçe Spor Kulübü kongre üyeleri kombine kartları satın alabilecek. Kombinelerin genel satışına ise 26 Aralık Pazartesi gününden itibaren başlanacak.

Ülker Sports Arena’da gerçekleşecek satış süreci boyunca kombine kart satın almak isteyen taraftarların, 31 Aralık’a kadar salonda tur yapıp koltuklarını görerek seçme şansı bulabilecekleri belirtildi.

Sezonluk kombine kart satın almak isteyenlerin Fenerbahçe Spor Kulübü Kongre üyesi olmaları ya da Fenerbahçe Taraftar Kart sahibi olmaları gerektiği, satışlarda ilgili kartlarını ibraz etmeleri isteneceği bildirildi.

18 Aralık 2011 Pazar

VİZE İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR



Her ülkenin vize uygulaması farklıdır. Bazı ülkelerin Konsoloslukları vize başvurularında sınırlı evrak isterken, bazıları oldukça fazla ve detaylı evrak isteyebilir.
Önemli olan, ibraz ettiğiniz evrakların istenen formatta, tam ve doğru olmasıdır.
Seyahat edeceğiniz ülkenin Konsolosluğu’na başvuruda bulunduğunuzda hangi amaçla vize başvurusunda bulunduğunuzu belirtmelisiniz.
Bunun için gidiş amacınızı belirten, Konsolosluğa veya Büyükelçiliğe hitaben yazılmış bir dilekçe yeterli olacaktır.
 Gidiş amacınızı belirledikten sonra (turistik, ticari, öğrenim vs.), vize başvurunuzda gerekli belgeleri  de görüşmeye getirmeniz gerekmektedir.
Çalışanlar ve şirket sahipleri hemen hemen benzer evraklar ibraz etmeliler. Turistik amaçlı gezilerinizde sizden genellikle istenecek olan belgeler; şirketin antetli kağıdına yazılmış bir vize talep dilekçesi, şirketin vergi levhası, faaliyet belgesi, imza sirküleri ve ticari gazete fotokopileri gerekmektedir. Banka hesap cüzdanları ve varsa gayri menkul tapu fotokopileri de gerekmektedir. Bordrolu çalışanların ise bu belgelere ilave olarak SSK işe giriş belgesi ve maaş bordrosu ibraz etmesi gerekmektedir.
Ticari amaçlı vize başvurusunda bulunanların, yukarıdaki evraklara ilave olarak, gidecekleri ülkedeki firma tarafından seyahat detaylarınızın belirtildiği, adınıza yazılmış ve imzalanmış (bazı ülkelerde ilgili makamlara onaylatılmış) davetiye gerekmektedir.
Öğrenim amaçlı vize başvurusunda bulunanlardan istenen belgeler genellikle şöyledir: 18 yaşından küçük olanların anne veya babasından almış olduğu muvafakatname, eğitim masraflarını nasıl karşılayacağını gösterir belgeler, öğrenim göreceği veya görmekte olduğu okuldan almış olduğu kabul yazısı ve anne ve babasının gelir belgeleri, şirket detayları gerekmektedir.

Turist vizesi almak için, emekli olanların emeklilik kartı ve hesap cüzdanlarını, ev hanımlarının eşleriyle ilgili çalışma belgelerini ve tapu veya kredi kartı fotokopilerini, öğrencilerin ise öğrenim gördükleri okuldan aldıkları öğrenci belgesini (18 yaşından küçüklerin anne ve babasından aldığı muvafakatname) ibraz etmeleri gerekmektedir.
Vize işlemleri için gerekli evrak ve belgeler gideceğiniz ülkeye ve vize türüne göre değişiklik göstermektedir. Gelişmiş ülkelere gitmek için öncelikli olarak vize işlemi yaptıracak olan kişinin maddi durumu önem taşımaktadır.
Şengen uygulamasına dahil ülkeler için vize başvurularında genellikle son altı ay içinde çekilmiş güncel 2 adet fotoğraf (arka fonu beyaz), 30,000 Euro teminatlı seyahat sağlık sigortası, tam doldurulmuş ve imzalanmış vize başvuru formu, otel ve uçak rezervasyonları ve geçerli bir pasaport (en az 6 ay süreli) gerekmektedir.
Eş ve çocuklarınız için ise ayrıca vize formu doldurmanız ve kendilerine imzalatmanız gerekmektedir. Hepsinin seyahat sağlık sigortası ve öğrenci olanların öğrenci belgeleri gerekmektedir. Büyük elçiliğe veya Konsolosluğa hitaben yazılmış olan her biri için hazırladığınız dilekçeyi başvuruda sunmalısınız.

İngiltere Öğrenci Vizesi İçin Gerekli Evraklar


İngiltere Öğrenci Vizesi

* En az 1 yıl geçerli pasaport :

Pasaportunuz, İngiltere'ye giriş yapmayı düşündüğünüz tarihten itibaren en az 6 ay geçerli olmalıdır. Eski pasaportunuz ve eski vizeleriniz varsa, yanınızda götürmeniz size artı referans kazandırır.


* Okul kabul belgesi :

İngiltere'de kayıt olduğunuz okulun onaylayarak gönderdiği, İngiltere'ye giriş yapabileceğinizi onaylayan kabul belgesidir. Okul kaydınız tarafımızca gerçekleştirildiğinde, eğitim danışmanınız bu belgeyi dosyanıza ekleyecektir. Bunun yanında, okulun gönderdiği ilave belgeler varsa, bu belgelerde dosyanıza konulacaktır.


* Fotoğraf :

3 adet son 6 ay içinde çekilmiş fotoğraf.


* Vize Prosedürü ve Vize Başvuru Formları :

Advance Yurtdışı Eğitimden ücretsiz olarak edinebileceğiniz Vize Başvuru Formu eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Vize Başvuru Formu'nun doldurulması sırasında eğitim danışmanlarımız size yardımcı olacaktır. Bu Form ile beraber aşağıdaki belgeler de Öğrenci Vizesi için gereklidir. Evraklar hazırlanıp, formlar doldurulduktan sonra vize başvurnuz SETUR aracılığı ile yapılır. İngiltere Konsolosluğu vize vereceği öğrenciyi randevu vererek görüşmeye çağırabilir. Randevu verilmesi durumunda, vize görüşmesi öncesi öğrenci ile detaylı bir görüşme yapılır.


* Advance Yurtdışı Eğitim Tarafından Hazırlanacak Evraklar :

* Kurs ücreti ve ödendi ise makbuzu,

* Konaklama detayları ve ücreti,

* Haftalık eğitim saatinizi gösteren belge,

* Kursunuzun başlangıç ve bitiş tarihlerini gösteren belgeler, ( asılları ve 1'er adet fotokopileri )

* Yolculuk planınızı belirten belgeler. (uçak rezervasyonları)


* Öğrenciler Tarafından Hazırlanacak Evraklar :

* Vize ücreti

* Mezun veya mezuniyet durumunda iseniz diplomanız veya geçici mezuniyet belgeniz (asılları),

* Halen öğrenci iseniz, yeni alınmış öğrenci belgesi ve okulunuzdan izinli olduğunuzu veya okulunuzu dondurabileceğinizi belirten bir yazı (asılları),

* Mezun durumundaysanız, diplomanız (fotokopi)

* Transkript,

* Daha önce yurtdışında veya Türkiye'de bir dil kursunda eğitim gördüyseniz ilgili sertifikalar (fotokopileri),

* Ailenize ait bankadan alınacak banka referans mektubu (hesabınızdaki son bakiyeyi belirten, banka tarafından imzalı kaşeli yazı), (asılları),

* Burs veya kredi ile eğitim almayı planlıyorsanız ilgili belgeler,

* Banka hesap cüzdanlarının fotokopisi (son birkaç günde açılmış veya son günlerde yüklü miktarda para yatırılmış hesap olmamalıdır, minimum son 2 aylık hesap hareketlerini göstermelidir),

* Varsa hazine bonosu, repo, tahvil hesap dökümleri,

* Kredi kartları ekstreleri,

* Varsa arazi, daire, dükkan tapuları (fotokopileri),

* Varsa araç ruhsatları (fotokopileri),

* Aileniz bordrolu çalışan ise, son 3 aylık maaş bordrosu, ailenizin görevini ve çalıştığı süreyi belirten şirket yazısı (fotokopileri),

* Aileniz şirket sahibi ise, Ticaret ve sanayi Odasından alınmış faaliyet belgesi, zarar göstermeyen vergi levhası, imza sirküleri, Resmi Gazete örneği,

* Aileniz serbest çalışıyor ise, zarar göstermeyen vergi levhası,

* Evli iseniz evlilik cüzdanının fotokopisi, eşinizin kimlik fotokopisi, çocuklarınız varsa çocuklarınızın kimlik fotokopileri,

* Eğer İngiltere'de bulunan akrabalarınız varsa, akrabalarınızın yasal durumunu gösteren pasaportlarının fotokopisi,

* Eğer size finansör olacak kişi İngiltere'de yaşıyorsa, Birleşik Krallık'ta yasal kalma iznini gösterir belge, Birleşik Krallık'taki maddi imkanları ve uygun konaklama imkanlarını gösterir belgeler (fotokopileri ),

* Eğer size finansör olacak kişi İngiltere'de yaşıyorsa, finansörünüzden davet yazısı.

* Öğrenci olmayan erkek adaylar için askerlik durumlarını gösterir belge (fotokopi)

* Maaş bordroları, gelirinizi gösteren belgeler, banka cüzdanları gibi evrakların orijinal olması faydalı olacaktır.

* Malvarlığınızı kanıtlayıcı belgelerin noterden tasdikli kopyalarının olması faydalı olacaktır.

İngiltere Vize Danışmanlığı


İngiltere vize dosyasının hazırlanması, vize başvuru prosedürü, vize formlarının doldurulması ve vizenizin takibi tamamen Advance Yurtdışı eğitimin İngiltere ve İngiltere vizesi konusunda uzman ekibi tarafından öğrencilerimize ücretsiz olarak yapılmaktadır.


Vize danışmanlığı hizmetimizden faydalanmak veya vize ile ilgili sorularınızı iletmek için iletişim bilgilerimiz ;


Advance Yurtdışı Eğitim

İstiklal Caddesi No 47

Emgen Han Kat 3 No 6

Taksim Beyoğlu - İstanbul


Email: vize@advanceyed.com


Tel : 0 212 249 04 06

Fax : 0 212 249 04 07






İngiltere Vize Başvuru Formu


İngiltere Vize Başvuru Formlarını aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz...


 İngiltere Vize Başvuru Formu - VAF 1 - 6 Aydan kısa süreli başvurular için *


 İngiltere Vize Başvuru Formu - VAF 9 - 6 Aydan uzun süreli başvurular için *


 İngiltere Vize Başvuru Ek Form - VAF 8 - 6 Aydan uzun süreli başvurular için ek olarak doldurulması gerekmektedir.


* Online Broşürleri görünütülemek için bilgisayarınızda Adobe Acrobat'ın kurulu olması gerekmektedir. Bilgisayarınıza Adobe Acrobat'ı ücretsiz yüklemek için tıklayın

İngiltere Vizesi - Yeni Vize Sistemi


06 Aralık 2007 tarihinden itibaren, İngiltere vize başvuruları, Vize başvuru merkezlerine yapılmaktadır. Vize başvuru merkezlerinde toplanan başvurular, İstanbul İngiltere Başkonsolosluğuna gönderilmektedir.


Zonguldak, Ankara, Eskişehir, Afyon, Isparta, Konya ve Mersin illeri dahil olmak üzere bu illerin doğusunda kalan tüm illerin başvuruları Ankara Vize Başvuru Merkezine ve bu illerin batısında kalan tüm illerin başvuruları İstanbul Vize başvuru Merkezine yapılması gerekmektedir.


İzmir ve Bursa toplama noktalarından yapılacak olan tüm başvuru işlemleri, İstanbul Vize Başvuru Merkezi tarafından; Gaziantep toplama noktasından yapılacak olan tüm başvuru işlemleri Ankara Vize Başvuru Merkezi tarafından yürütülecektir.


Başvurular incelenmek üzere İstanbul İngiltere Başkonsolosluğu'na gönderilmeden önce bazı temel idari işlemler Vize Başvuru Merkezi tarafından yapılacaktır. Bu nedenle, doğrudan İngiltere Büyükelçiliği veya İngiltere Başkonsolosluğu'na gönderilen başvurular işleme alınmayıp başvuru sahibine iade edilecektir.


Tüm vize başvuru sahiplerinin biyometrik veriler kapsamında parmak izi taramaları ve fotoğraf çekimi için Tam Hizmet veya Sınırlı Hizmet Vize Başvuru Merkezlerinden birine şahsen başvurması gerekmektedir.


Biyometrik veriler Bursa, Gaziantep veya İzmir Vize başvuru Merkezi'nde alınmamışsa İstanbul veya Ankara Vize Başvuru Merkezi'ne posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.


Bulunduğunuz şehre göre bir sınırlandırma getirilmemiştir. İngiltere vize başvurunuzu istediğiniz vize başvuru merkezinden yapabilirsiniz.

İngiltere Vizesi - İşlem Süresi


Vize Başvuru Merkezleri (VBM), başvuruları Ankara İngiltere Büyükelçiliği veya İstanbul İngiltere Başkonsolosluğu'na ulaştırdıktan itibaren, Elçilik ya da Konsolosluk, hızlı işlem kapsamındaki müracaatların büyük çoğunluğunu normal koşullar altında 48 saat içerisinde sonuçlandırmaktadır. Ziyaret/iş ziyareti/transit ya da doğrudan hava transiti-aktarması için başvuranlar ve son beş yıl içinde BK, AB, ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Schengen ülkeleri ya da İsviçre'ye seyahat etmiş kişilerin başvuruları hızlı işlem kapsamında değerlendirilir. Hızlı İşlem kriterlerine uymayan müracaatçılarsa yaklaşık 5 gün içinde başvurularıyla ilgili kendileriyle irtibata geçilmesini ya da pasaportlarının VBM'ye teslim edilmesini bekleyebilirler.


Fakat işlem süresi yıl içerisindeki yoğun dönemlerde uzun sürebilir; örneğin Noel, Bayram ve diğer tatiller, ve öğrenciler için akademik yılın başlaması gibi. Bu nedenle, seyahatinizden önce (3 ay önceden olmamak kaydıyla) başvurunuzu yapmanızı tavsiye ediyoruz.


Hızlı işlem kategorisine aşağıdaki başvuru sahipleri girer:


* Geçtiğimiz son beş sene içinde İngiltere, AB, ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Schengen ülkeleri veya İsviçre'ye seyahat etmiş ve ziyaret/iş, ziyaret/transit veya doğrudan havayolu transit vize için müracaat edenler


* British Council'ın (İngiliz Kültür Müsteşarlığı) tam bursunu alan öğrenciler veya daha önce İngiltere'de öğrenim görmüş ve İngiltere'nin prestijli üniversitelerinden birindeki bir İngiliz sınav kurulu tarafından sunulan yüksek öğrenim diploması seviyesinde eğitim almak isteyen öğrenciler. Başvuru sahiplerinin destekleyici belgelerin de tamamını vermeleri gerekir.


Başvuru sahiplerinin çoğunun normal olarak pasaportlarını/vizelerini 1-2 gün içinde alabilmeleri beklenebilir, ancak sonuçlanma tarihleri başvuru sahibinin kendi koşullarına ve başvuru yöntemine göre değişebilir. Örneğin, önceden İngiltere'ye, AB Schengen bölgesine veya bazı diğer ülkelere hiç seyahat etmemiş olan bir kişi, pasaportunun Vize Başvuru Merkezine geri gönderilmesi için 5 gün beklemelidir. Bölgesel Toplama Noktalarını kullanan başvuru sahipleri de başvurularına ait işlem süresi için benzer bir süre beklemelidir.


İngiltere öğrenci vizesi başvuruları, diğer vize türlerine göre daha geç sonuçlanmaktadır. Öğrenci vizesi başvurularının10-15 gün içerisinde sonuçlanması beklenmelidir.

Vize Başvuru Merkezinde Yapılması Gerekenler


* Ödemeler nakit Yeni Türk Lirası olarak yapılmalıdır

* Eksiksiz doldurulmuş orijinal başvuru formu

* Eski ve şu anda geçerli olan pasaportlar

* Aşağıdaki özelliklere sahip, size ait, yakın zamanda çekilmiş, renkli iki adet (2) vesikalık (45 mm x 35 mm) fotoğraf :

- Yüz çizgilerinin net olarak görülebilmesi ve arka planla kontrast oluşturabilmesi için, açık renkli bir arka plan (beyaz/kırık beyaz/krem/açık gri, vs.) kullanılarak çekilmiş olmalı;

- Net ve kaliteli olmalı;

- Normal fotoğraf kağıdına basılmış olmalı;

- Çerçevelenmemiş, 45 mm x 35 mm boyutlarında;

- Yüz tam olarak görülmelidir (dini nedenlerle veya etnik köken dolayısıyla giyilmediği takdirde, gözlük, şapka veya başı kaplayan başka bir giysi olmaksızın );

- Konsolosluğun bu koşullara uygun olmayan fotoğrafları kabul etmeyebileceğini lütfen unutmayın. Bu standartlara mutlaka uyulmalıdır ve bu şartlara uymayan fotoğraflar reddedilecektir.

* Gerektiği durumlarda, vize türünüze uygun olan destekleyici belgelerin fotokopileriyle birlikte orijinallerini de vermeniz gerekir. Belgeleri tam olarak sağlamazsanız başvurunuz reddedilebilir.


Not: İade edilmesini istediğiniz belgelerin fotokopilerini vermeniz gerekir.


* Biyometrik gereksinimler: parmak izi taraması ve fotoğraflar; 

Tüm vize başvuru sahipleri, parmak izi taraması ve fotoğraf çekimi için Vize Başvuru Merkezlerine şahsen başvurmalıdır.


* Parmak izi taramaları; 

Tüm vize başvuru sahiplerinin parmak izlerinin taranması gerekir. Parmak izi taraması işleminde elektronik bir tarayıcı kullanılır. Hiçbir mürekkep, sıvı veya kimyasal madde kullanılmaz ve işlemin tamamlanması iki dakikadan fazla sürmez. Başvuru sahibi parmak izi taraması yaptırmayı reddederse, başvurusu işleme konulamaz.


* Fotoğraflar; 

Parmak izi taraması yapılırken, tüm başvuru sahiplerinin dijital fotoğraflarının da çekilmesi gerekir. Fotoğraflar yüzün tamamını gösterecek biçimde, gözlüksüz, şapkasız, kültürel veya dini nedenler dışında giyilmediği takdirde başı kapatan başka bir giysi olmadan çekilir.

İngiltere Öğrenci Vizesi Ücretleri - İngiltere Vize Ücretleri


İngiltere Vizesi Ücretleri ;


6 aydan KISA süreli İngiltere Öğrenci Ziyaretçi Vizesi: 175 YTL, 


6 aydan UZUN süreli İngiltere Öğrenci Vizesi: 355 YTL, 


Yeşil Pasaport sahipleride değişen vize sisteminde vize ücret ödeyecektir. 

İngiltere Vize Başvuru Merkezleri


Ankara Vize Başvuru Merkezi


Küpe Sokak 1/2 Gaziosmanpaşa, Ankara

Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 08:00 - 17:00


İstanbul Vize Başvuru Merkezi


Abide-i Hürriyet Caddesi

Akın İş Merkezi

Geçit Sokak No:10

Şişli Istanbul


Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 08:00 - 17:00


Sınırlı Yetkili Vize Başvuru Merkezlerinin Adresleri :


Gaziantep Vize Başvuru Merkezi


Değirmicem Mah.

Dr. Kemal Ahi Caddesi 16 No'lu Sokak 1/A

Şehitkamil / Gaziantep

Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 08:00 - 17:00

Bursa Vize Başvuru Merkezi

Altıparmak Cad.

Stad İş hanı No: 86 D: 10

Osmangazi, Bursa

Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 08:00 - 17:00

İzmir Vize Başvuru Merkezi

Vali Kazım Dirik Cad.

Gayret Han No 4 K: 3 D: 203

Pasaport, İzmir

Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 08:00 - 17:00

İngiltere Konsolosluğu - İngiltere Büyükelçiliği


Vize Bölümü Bilgileri

İngiliz Büyükelçiliği, Ankara

Şehit Ersan Caddesi 46/A

Çankaya 06680

Ankara

Faks: (90) (312) 455 3334

E-posta: britembvis@fco.gov.uk

Web sitesi: http://www.britishembassy.org.tr

Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 09:00 - 17:00

İngiltere Baş Konsolosluğu, İstanbul

Meşrutiyet Caddesi No 34

Tepebaşı Beyoğlu 34435

İstanbul

Faks: (90) (212) 334 6504

E-posta: visamail.istanbul@fco.gov.uk

Web sitesi: http://www.britishembassy.org.tr

Çalışma Saatleri : Pazartesi - Cuma, 08:30 - 16:45

Konsololuk bölümü çalışma saatleri: Pazartesi - Cuma, 09:00 - 12:30 ve 14:00 - 16:00.

9 Temmuz 2007'den itibaren Konsolosluk Bölümü ziyaret saatlerinin

Pazartesi - Cuma 09:00 - 12:30 ve 14:00 - 15:30 olacağını lütfen not edin.

Yerel ve İngiltere tatil günlerinde kapalıdır.

İngiltere Vize Başvuru Takibi

Vize Başvuru Merkezine başvurunuzu yaptığınızda size CSC 1111111 gibi bir takip numarası verilir. Bu takip numarası ile İngiltere Vize Başvuru Merkezinin internet sitesinden https://www.visainfoservices.com vizenizin durumu ve pasaportunuzun nerde olduğunu kontrol edebilirsiniz.

http://www.advanceyed.com/


PASAPORT BİLGİLERİ




Uluslararası standartlarda hazırlanan e-Pasaportlar 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle kullanıma sunulmuştur.

Pasaport almak için buradan randevu alabilirsiniz


e-Pasaport başvurularınızı Türkiye'de 81 il ve 287 İlçe Emniyet Müdürlüğüne, yurt dışında ise bağlı bulunduğunuz konsolosluklara yapabilirsiniz.

E-pasaportların yürürlüğe girmesiyle birlikte eski tip pasaportlarla seyahat imkanı 24 Kasım 2015 tarihinde sona erecektir. Bununla birlikte, eski tippasaportlardan geçerlilik süresi sona erenler 31 Ocak 2011 tarihine kadar eski pasaportlarını uzatabilirler, 31 Ocak 2011 tarihindensonra ise yenipasaport almak zorunda olacaklardır. Eski tip pasaportunuz geçerli ise geçerlilik süresi içinde 24 Kasım 2015 tarihine kadar bu pasaportlarınızı kullanabilirsiniz.
Pasaport Harçları 2011 - Pasaport Ücretleri 2011

2011 yılı pasaport harçları;
6 aylık pasaport harcı :
  70,01 TL
1 yıllık pasaport harcı :
102,32 TL
2 yıllık pasaport harcı :
166,95 TL
3 yıllık pasaport harcı :
236,96 TL
4 -10 yıllık pasaport harcı :
333,90 TL
Pasaport Cüzdan bedeli :
  53,80 TL

Etiketler : 2011 pasaport ücretleri, 2011 pasaport harçları, e-pasaport, pasaport masrafları, pasaport ücreti, pasaport harcı, pasaport harç, pasaport cüzdan bedeli



Pasaport Randevusu Nasıl Alınır ?

Pasaport başvurusunu size en yakın Pasaport Şubesine şahsen giderek ve sıra numarası alararak yapabilirsiniz.

Pasaport başvurunuzu dilerseniz, Çağrı Merkezi 0 216 444 30 20 aracılığı ile veya 


www.epasaport.gov.tradresinden yapabilirsiniz.

Pasaport şubelerinde, randevu kontenjanının %30'u oranında randevusuz işlem alınmaktadır. Bunun için erken saatlerdePasaport Şubesine giderek sıra numarası almanız gerekmektedir.


Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Evraklar

Pasaport başvurusu için hazırlamanız gereken belgeler ;
1)
Nüfus cüzdanının aslı (TC Kimlik numaralı)
2)
Son 6 ay içinde çekilmiş 2 adet biyometrik vesikalı fotoğraf (yurt dışı başvurular için 1 adet yeterlidir)
3)
Varsa daha önceden alınmış pasaportlar
4)
Pasaport cüzdan bedelinin yatırıldığına dair dekont (yurt dışında, başvurulan konsolosluğa yatırılmaktadır)

* (İl Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubesi'nden veya İlçe Pasaport ünitelerinden ücretsiz olarak temin edilebilir)

Etiketler : pasaport, pasaport için gerekli belgeler, pasaport işlemleri, pasaport için belgeler, pasaport formu, pasaport başvuru evrakları, pasaport başvurusu evrakları
Pasaport Yenileme

Pasaport uzatma işlemleri için Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubelerine veya İlçe Pasaport Ünitelerine veya yurtdışında iseniz dış temsilciliklere başvurmanız gerekmektedir. Nüfusa kayıtlı olduğunuz il farketmeksizin, pasaport başvurlarınız 1 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır. Bu süre yaz tatilleri, bayram ve yılbaşı gibi dönemlerde başvuruların çok fazla olmasından dolayı uzayabilir.

Pasaport uzatma işlemi yapacaksanız, uzatmak istediğiniz pasaportunuz, 3 adet fotoğraf, nüfus cüzdanınızın arkalı önlü fotokopisi ile yine pasaport şubelerine başvurmanız gerekmektedir. Pasaport şubesinden temin edebileceğiniz başvuru formunu doldurup, vezneye uzatmak istediğiniz süre kadar harcı yatırarak pasaport işleminizi tamamlayabilirsiniz. Yeni bir pasaport almayacağınız için, pasaport cüzdan bedeli ödemezsiniz. Yoğunluğun olmadığı dönemlerde pasaport işlemleri 1 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır. Pasaport, kişiye ait bir belge olduğu için ikinci bir kişi tarafından başvuru yapılamaz ve bir başkası tarafından teslim alınamaz.

Etiketler : pasaport, pasaport uzatma, pasaport uzatma işlemleri, pasaport temdit, pasaport nasıl uzatılır, pasaport yenileme, pasaport uzatma ücreti, pasaport uzatma ücretleri
Pasaport Uzatma İşlemleri İçin Gerekli Evraklar -
Pasaport Uzatma İşlemleri İçin Gerekli Belgeler

1)
Pasaport Form Dilekçesi *
2)
Nüfus cüzdanın aslı ve arkalı önlü fotokopisi
3)
3 adet yeni çekilmiş 4,5 x 6 ebadında fotoğraf
4)
Uygun pasaport harcı
5)
Cüzdan bedeli

* (İl Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubesi'nden veya İlçe Pasaport ünitelerinden ücretsiz olarak temin edilebilir)

Etiketler : pasaport, pasaport uzatma için gerekli belgeler, pasaport uzatma için gerekli evraklar, pasaport uzatma işlemleri, pasaport işlemleri, pasaport için belgeler, pasaport uzatma formu, pasaport uzatma başvuru evrakları, pasaport uzatma başvurusu evrakları, pasaport yenileme 
Online Pasaport Başvurusu

Online Pasaport Başvurusu, sadece Lacivert (Umuma Mahsus) Pasaport başurusu için yapılabilmektedir. Online Pasaport başvurusu, daha önce 10 güne kadar süren pasaport işlemleri süresince, başvuru yapan kişilerin kendileirnin gelmesine gerek kalmadan başvuru yapabilmelerine olanak sağlamak için yapılmıştır. Günümüzde, pasaport başvuru işlemleri 1 iş günü içerisinde sonuçlandığından, online pasaport başvuru sistemi, başvuru süresini kısaltmamaktadır.

Online Pasaport Başvurusunu, pasaport başvurusunda bulunmak istediğiniz ilin Emniyet Müdürlüğüne ait web sitesinden yapabilirsiniz. Online Pasaport Başvurusu sayesinde siz Pasaport Şubesine gitmeden pasaport işlemleri ve gerekli tahkikatlar yapılmaktadır. Online pasaport Başvurusu yapan kişilerin, 15 gün içerisinde online pasaport başvurusu yaptıkları pasaport şubesine başvurmaları gerekmektedir.

Pasaport başvurusunda bulunurken, ilk defa pasaport çıkartacaklar veya yeni pasaport alacak kişiler, 4 adet fotoğraf, nüfus cüzdanının arkalı önlü fotokopisi, uygun vize ücreti ve cüzdan bedeli ile beraber başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Pasaportunu uzatmak için online pasaport başvurusu yapan kişiler ise, 3 adet fotoğraf, nüfus cüzdanının arkalı önlü fotokopisi ve uygun vize ücreti ile pasaport başvurusu yaptıkları Pasaport Şubesine başvurmaları gerekmektedir.

Online Pasaport Başvurusu yapıldıktan sonra 15 gün içerisinde başvuru yapılan Pasaport Şubesine evraklarınız ile birlikte başvurmanız gerekmektedir. Aksi takdirde, Online Pasaport Başvurunuz iptal edilecek ve pasaport işlemleriniz tamamlanmayacaktır. Online Pasaprt Baivurusu yapıldıktan 1 iş günü sonrası, pasaport işlemleri için gerekli tahkikat tamalanacaktır. Bu yüzden Online Pasaport Başvurusunu yaptıktan 1 iş günü sonrası, pasaport işlemlerinizi başlatmak için başvuru yaptığınız Pasaport şubesine gidebilirsiniz.




Pasaport almak için buradan randevu alabilirsiniz



Pasaport Türleri - Pasaport Çeşitleri

- Lacivert Pasaport 

- Yeşil Pasaport 

- Gri Pasaport 

- Kırmızı Pasaport 

- Gemi Adamı Cüzdanı 

- Protokol Belgesi 

Etiketler : pasaport, yeşil pasaport, lacivert pasaport, kırmızı pasaport, diplomatik pasaport, hususi pasaport, gri pasaport, hizmet pasaportu, öğrenci pasaportu, harçsız pasaport, gemi adamı cüzdanız, protokol belgesi
Pasaport Büro Adresleri - Pasaport Şubeleri

Adalar Pasaport Bürosu
Büyükada Nala Hatun Caddesi No: 2 ADALAR
Tel:0 216 382 50 10 - 14
Adalar Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi aynı adada Kaymakamlık Binası içerisinde bulunmaktadır.
Avcılar Pasaport Bürosu
Firüzköy Mahallesi İnönü Caddesi No: 3 AVCILAR
Tel: 0 212 4230123 - 121
Avcılar Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır.
Büyükçekmece Pasaport Bürosu
Fatih Mahallesi Vehbi Koç Caddesi Küba Camii karşısı No:36 BÜYÜKÇEKMECE
Tel:0 212 882 02 03 dahili 125
Büyükçekmece Maliye Veznesi
Dizdariye Mahallesi Hamam Sokak Ziraat Bankası karşısındadır
Tel: 0 212 881 33 67
Bayrampaşa Pasaport Bürosu
Abdi İpekci Caddesi Özel İdare İş Merkezi No 150/1 BAYRAMPAŞA
Tel: 0 212 544 20 12 dahili 108
Bayrampaşa Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi Aynı Adreste 5. katta bulunan Mal Müdürlüğü içerisinde bulunmaktadır.
Bağcılar Pasaport Bürosu
Çınar Mahallesi 6. Sokak No: 7 BAĞCILAR
Tel:0 212 433 41 50 dahili 192
Bağcılar Maliye Veznesi
Sancaktepe Mahallesi İstanbul Caddesi No: 3 (Kaymakamlık binası)
Bahçelievler Pasaport Bürosu
Adnan Kahveci Bulvarı Radyum Sokak No: 34 BAHÇELİEVLER
Tel:0 212 442 19 23 Dahili:119
Bahçelievler Maliye Veznesi
İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır
Bakırköy Pasaport Bürosu
Kartaltepe Mahallesi İncirli Caddesi No: 2 BAKIRKÖY
Tel:0 212 570 41 41 dahili 137-138-140
Bakırköy Maliye Veznesi
Pasaport Büro Amirliğinde bulunmaktadır
Beşiktaş Pasaport Bürosu
Çırağan Caddesi Yıldız Parkı Girişi No: 1 Kat 2 BEŞİKTAŞ
Tel: 0 212 327 52 80 - 86 dahili 141
Beşiktaş Maliye Veznesi
Çırağan Caddesi Yıldız Parkı Girişi, İlçe Sivil Savunma Müdürlüğü Karşısı
Beykoz Pasaport Bürosu
Gümüşsuyu Mahallesi Beykoz Caddesi Kaymakamlık Binası Kat:3 BEYKOZ
Tel:0 216 331 02 72
Beykoz Maliye Veznesi
Gümüşsuyu Mahallesi Beykoz Caddesi Kaymakamlık Binası
Beyoğlu Pasaport Bürosu
Tarlabaşı Bulvarı K. Kulluk Caddesi No: 93 BEYOĞLU
Tel:0 212 297 28 28 dahili 206
Beyoğlu Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi Şişhanede Beyoğlu Vergi Dairesi
(Beyoğlu Belediyesi bitişiğinde bulunmaktadır)
Çatalca Pasaport Bürosu
Ferhatpaşa Mahallesi Atatürk Caddesi ÇATALCA
Tel: 0 212 789 10 50 dahili 131
Çatalca Maliye Veznesi
Ferhatpaşa Mahallesi Cevdet Barın Bulvarı Özel İdare iş Hanı Kat: 3
Eminönü Pasaport Bürosu
Hükümet Konağı Caddesi Eminönü Kaymakamlık Binası Cağaloğlu EMİNÖNÜ
Tel: 0 212 526 81 00 dahili (125-126)
Eminönü Maliye Veznesi
Hükümet Konağı Caddesi Eminönü Kaymakamlık Binası içerisinde bulunmaktadır.
Tel: 0 212 526 81 00 dahili 168
Esenler Pasaport Bürosu
Havaalanı Mahallesi Köyiçi Caddesi No: 2 Atışalanı ESENLER
Tel: 0 212 431 82 10 dahili 135
Esenler Maliye Veznesi
Fevzi Çakmak Mahallesi İstanbul Caddesi No: 23 Kat: 3 (Kaymakamlık Binası)
Tel: 0 212 611 78 60
Eyüp Pasaport Bürosu
Kazıklıbağ Sokak Topçular EYÜP
Tel: 0 212 544 26 62 dahili 118
Eyüp Maliye Veznesi
Talimhane Caddesi No: 8 Rami
Fatih Pasaport Bürosu
Hükümet Konağı Caddesi EMİNÖNÜ
Tel: 0 212 526 81 00 dahili 168
Fatih Maliye Veznesi
Vatan Caddesi, Kaymakamlık Binası Giriş Katı
Gaziosmanpaşa Pasaport Bürosu
Merkez Mahallesi Çukurçeşme Caddesi Kaymakamlık Binası Giriş Kat GAZİOSMANPAŞA
Tel: 0 212 417 67 12 dahili 28
Gaziosmanpaşa Maliye Veznesi
Merkez Mahallesi Çukurçeşme Caddesi (Kaymakamlık binası yanında bulmaktadır)
Güngören Pasaport Bürosu
Merkez Mahallesi Gazi Osman Paşa Caddesi No: 66 GÜNGÖREN
Tel: 0 212 557 57 87 dahili 119
Güngören Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi İlçe Emniyet Müdürlüğü Kompleksinde bulunmaktadır.
Küçükçekmece Pasaport Bürosu
Süvari Caddesi 34295 SEFAKÖY
Tel: 0 212 425 08 61 dahili 117
Küçükçekmece Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi İlçe Emniyet Müdürlüğü Kompleksi içerisinde bulunmaktadır
Kadıköy Pasaport Bürosu
Fahrettin Kerim Gökay Caddesi No: 287 Sahrayıcedit KADIKÖY
Tel: 0 216 411 64 40 dahili 1516-1517-1518-1520
Kadıköy Maliye veznesi
Vergi Dairesi Veznesi İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır
Tel: 0 216 411 64 40 dahili 1519
Kağıthane Pasaport Bürosu
Merkez Mahallesi İmrahor Caddesi No: 1 KAĞITHANE
Tel: 212 295 28 28 dahili 127 ve 137
Kağıthane Maliye veznesi
Merkez Mahallesi Sadabat Caddesi No: 36
Tel: 0 212 294 07 52
Kartal Pasaport Bürosu
Kordonboyu Mahallesi Hükümet Caddesi No: 25/4 KARTAL
Tel: 0 216 353 53 30 dahili 149 -150- 151
Kartal Maliye veznesi
Kordonboyu Mahallesi Hükümet Caddesi No: 25/4
Tel: 0 216 353 33 19
Maltepe Pasaport Bürosu
Bağlarbaşı Mahallesi Bağdat Caddesi No: 100 MALTEPE
Tel: 0 216 458 52 14-15
Maltepe Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi İlçe Emniyet Müdürlüğğ kompleksinde bulunmaktadır
Pendik Pasaport Bürosu
Doğu Mahallesi Selvi Sokak No: 15 PENDİK
Tel: 0 216 354 63 63 Dahili 12 13/12 12
Pendik Maliye Veznesi
Vergi Dairesi Veznesi İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır
Sultanbeyli Pasaport Bürosu
Turgutreis Mah.Fatih Bulvarı No:209 SULTANBEYLİ
Tel: 0 216 398 86 72-74 Dahili 145
Sultanbeyli Maliye Veznesi
İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır
Sarıyer Pasaport Bürosu
Emirgan Mahallesi Ayhan Sokak No: 1 SARIYER
Tel: 0 212 323 36 36 dahili 218
Sarıyer Maliye Veznesi<
Büyğkdere Mahallesi Tahirbaşı Caddesi No: 175 SARIYER
Silivri Pasaport Bürosu
Piri Mehmet Paşa Mahallesi Ali Çetinkaya Caddesi No: 17 SİLİVRİ
Tel: 0 212 727 36 01 dahili 11 29
Silivri Maliye veznesi
Piri Mehmet Paşa Mahallesi Atatürk Caddesi
Şile Pasaport Bürosu
Çavuş Mahallesi Üsküdar Caddesi Hükümet Konağı binası Kat: 4 ŞİLE
Tel: 0 216 711 20 87
Şile Maliye Veznesi
Çavuş mh. Üsküdar Caddesi Hükümet Konağı binası Kat: 4
Şişli Pasaport Bürosu
Büyükdere Caddesi No: 45 Mecidiyeköy ŞİŞLİ
Tel: 0 212 214 42 91
Şişli Maliye Veznesi
İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksindedir
Tuzla Pasaport Bürosu
Cami Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No: 137 TUZLA
Tel: 0 216 395 83 21 - 395 41 40
Tuzla Maliye Veznesi
Cami Mahallesi Galip Ağa Sokak Dursun Sağer İş Merkezi No:26 Tuzla
Tel: 0 216 446 63 57
Ümraniye Pasaport Bürosu
İstiklal Mahallesi Mithat Paşa Caddesi Sondurak ÜMRANİYE
Tel: 0 216 412 18 14 dahili 127
Ümraniye Maliye Veznesi
İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır
Üsküdar Pasaport Bürosu
Selami Ali Mahallesi Adem Sokak No:1 ÜSKÜDAR
Tel: 0 216 495 57 15
Üsküdar Maliye Veznesi
Selami Ali Mahallesi Bakkal Adem Sokak No:1 Üsküdar
Zeytinburnu Pasaport Bürosu
Gökalp Mahallesi 39. Sokak No: 45 ZEYTİNBURNU
Tel: 0 212 547 97 61 dahili 161
Zeytinburnu Maliye Veznesi
İlçe Emniyet Müdürlüğü kompleksinde bulunmaktadır


Pasaport almak için buradan randevu alabilirsiniz